דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק הנעלים בישראל - גאווה לאומית 

מאת    [ 19/01/2011 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 4551 פעמים ]

שוק הנעליים – גאווה ישראלית

 

 

שוק הנעלים הוא אחד התחומים הקשים ביותר בקמעונאות ואולי הקשה ביותר.

שוק זה אינו נמצא באור הזרקורים,אולי בשל העובדה שהוא אינו המוני ואולי בשל העובדה שהוא מאד ריווחי אך רווי סיכון

(במקבילה בורסאית – מזכיר את משקיעי הנפט והגז)

 

בקיצור שוק רק למקצוענים אמיתיים !

 

בשוק זה נדרשות מגוון תכונות:

1- יכולות עיצוב

2- יכולות יצור

3- עכשוויות אופנתית ומעקב אחרי הטרנדים

4- מערכות מידע ומחשוב ברמה גבוהה

5- שליטה ובקרה לוגיסטית קפדנית

6- יכולות מסחריות מפותחות כולל הבנה מעמיקה במיתוג.

 

 

שילוב זה של תכונות – אינו פשוט – ולראייה השוק הזה מנוהל על ידי מספר גורמים מצומצם,בדרך כלל גורמים אמידים המעדיפים לא להיות בחזית התקשורתית.

 

 

ראשיתה של נעל מתחילה בתכנון הנעל לכל אחד מעשרות מרכיביה.

העקב,הלשון הגפה הסוליה והאימום – גזרה,צבע,סוג החומר וכו

בקיצור" דוקטורט שלם"על כל נעל.

התכנון לוקח כשנה וחצי בממוצע לפני הופעת הנעל על המדף – כלומר המעצב חייב להיות בקיא בכל הטרנדים העכשוויים ובפועל הוא חיי הרבה במטוסים ורץ ותערוכה לתערוכה על מנת להתעדכן.

 

לאחר מכן נכנסים לשלב תכנון הייצור הן בהיבט הכמותי- כמה זוגות לייצר מכל דגם,באיזה צבע וכמה מכל צבע ועד מועדי משלוח ואספקה.

והן בהיבט מחיר הייצור. מקובל לשלוח את הסקיצות למספר יצרנים במזרח ומקבלים מהם הצעות מחיר לכל דגם.

לחלק מהשחקנים בארץ – בעלות ואו שותפות במפעלי יצור במזרח,דבר המאפשר להם להגדיל את בסיס הרווח.

 

שוק הנעלים הוא שוק קשה מאד לשליטה – מאחר והמלאי מנוהל לפי מידה/גודל /צבע.

להבדיל משוק טקסטיל הבית לדוגמא – אם נשארו לך עודפי מגבות – ניתן למכור אותן ומערום אחד – כאן המצב שונה וניהול המלאי הוא פרטני- דבר הגורר בעקבותיו תמחור רווחיות גבוה יותר.

 

מחיר הנעלים בסין נע בין 7-20 $ - בערך דולר יבוא של כ- 5ש"ח

משמעות הדבר שזוג נעלים עולה ליבואן בארץ 35-100  ש"ח בממוצע.

ההפרש מגלם בתוכו – השקעה,מקצועיות וסיכון – והשאר רווח,והוא כעבור לא קטן.

 

 

בשנים האחרונות ניכרת מגמת הערכה עולמית ליכולות העיצוב והביצוע

הישראליים,הדבר ניכר בכבוד שרוכשים בתעשייה העולמית לעוסקים בדבר – אכן גאווה ישראלית.

 

יהיה זה נכון לנצל את יכולות התכנון והידע ולמכור ולשווק אותו לשווקים נוספים בחו"ל בעלי אוריינטציה דומה.

 

 

 

 

 

יובל לובנשטיין יועץ אסטרטגי ושיווקי לחברות מוצרי צריכה,שימש בעבר כחבר הנהלה במשביר,הום סנטר ושופרסל.

פיתח והקים את מותג cherokee  בישראל.

אני יובל לובנשטיין יועץ עצמאי בנושאי קמעונאות:





  • יעוץ שיווקי לרשתות קימעונאיות



  • יעוץ שיווקי לחברות מוצרי צריכה - חברות יצרניות ויבואניות



  • יעוץ וליווי תהליכי מיזוג בעיקר בדגש השיווקי והעיסקי.





 בלוג חדש מאת יובל לובנשטיין  מסחר וקמעונאות - הסודות מאחורי המדפים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב